Bidt elke dag 3

Tijdens mijn Sabbatical aan het begin van het jaar heb ik een paar dagen een klooster bezocht.

Redelijk bijzonder voor een bewegelijk type als ik ben en redelijk bijzonder daar ik de enige was in het grote stille gastenverblijf.

Daar werd ik weer bepaald bij de Lauden, het ochtendgebed, het moment van de zonsopgang! Vroeg je bed uit , snel douchen en de kapel in, je overgeven aan de liturgie.

Zo voelde het ook vanmorgen vroeg, bij de Lauden 7.30 in onze eigen Leerkamer…… met een hele groep je overgeven aan de liturgie.

Het is een mindset om je dag samen te beginnen in de aanwezigheid van de Eeuwige, met een gefocust hart van dankbaarheid dat de nieuwe dag beginnen mag.

Wetende dat overal op de wereld mensen stil staan bij de woorden:  Eer aan de Vader en de Zoon en de heilige Geest. Zoals het was in het begin, en nu en altijd en in de eeuwen der eeuwen. AMEN

Wetende ook dat de Geest weer waait in onze tijd en plaats, want overal zie ik speciale vespers aangekondigd voor deze advent 2020.