blog sociale betrokkenheid

Blog sociale betrokkenheid

In buurtnetwerk soesterkwartier zat een werkgroep met de naam sociaal isolement. Gruwelijk, zo’n negatieve term. We hebben het vorige maand omgedoopt tot sociale betrokkenheid.

Daar moest ik aan denken toen ik de brabantse maatregelen hoorde, laten we de samenleving niet ontwrichten en wel verstandig afstand houden.

Daar moest ik aan denken toen er in een wachtkamer iemand zat te hoesten en iedereen wantrouwig ging kijken.

Als er iets is waar ik bang voor ben is dat we elkaar gaan mijden en ophouden voor elkaar te zorgen.

Wat een prachtig voorbeeld in diezelfde wachtkamer, een totaal verwarde oude mevrouw die liefdevol begeleid werd …..en allemaal aardige reacties.

The art of connecting, wil boven mijn leven staan.

Dus zoeken we creatieve oplossingen en nemen we allemaal een eendje mee zondag; je bent nooit in je eentje!

Bidt je mee voor bescherming van de kwetsbaren en voor open ogen en oren om als jezus te zijn voor iedereen?

pastor Gerrie