blog Uit quarantaine

Uit quarantaine

De boekwinkel dicht en je pakt een boek uit de boekenkast. Een die dichtbij staat, een die van mijn favoriete theoloog is, een die vorig jaar  al eens met me meeliep, maar waar ik een paar hoofdstukken had geskipt :  ‘We make the road by walking’, Brian MC Laren.

Hij gaf me de woorden voor een paaspreek over een Opgestane Heer , toen ik een ruime maand geleden geen woorden meer had .

Nu, vlak na hemelvaart pak ik zijn hoofdstukken ‘Let us arise! ’.

Yes, als ik ergens zin in heb nu in coronatijd dan is het dat........ opstaan en verder gaan!

Tien jaar geleden schreef Brian over het opstaan en verder gaan in de nieuwe kerk in Handelingen met woorden als fellowship, discipleship, worship, partnership, stewardship and…hardship

WORSHIP. Aanbidding, een van de mooiste uitingen van die nieuwe kerk!

En volgens Brian staat dat beschreven in Handelingen 2: 42 , vier uitingen: onderwijs, brood breken, gebed, gemeenschap!

Huh, aanbidding?

Zeker, God dienen en eren bestaat uit deze praktische prachtige uitingen.

Maar………hoor ik je zeggen, aanbidding is toch zingen?

Nou, dat is dus maar de vraag.

En jazeker zegt Brian ook: "mensen van de Weg, christenen, waren zo vol van hun enthousiasme dat ze vanzelf gingen zingen! Dat ze de Opstandingsdag vrijzetten om dat te gaan doen."

Maar aanbidden is meer dan zingen alleen!

Goed nieuws voor de kerk van 2020!