blog 'there is God again'

Buitenleven, verrast door de vogelgeluiden, de pracht van bloemen, de wind die waait en de zon die schijnt…..en ja, ook de regen die verfrist😊.

Gelukkig zijn weer meer mensen gaan genieten van naar buiten gaan. De digitale Zomerconferentie van New Wine ( te volgen op heelhetleven.newwine.nl ) heeft als thema ‘Heel het leven’ en de hoofdspreker is de internationale directeur van A Rocha….ik ben zo benieuwd volgende week!

Theologen Thomas Oort, Richard Rohr en Brian McLaren lijken nog een stapje verder te gaan….God is te zien in de Schepping, je leert Hem daar kennen.

Dat wist ik ook al wel. Hij is de Schepper van alles wat bestaat in de natuur. De Maker.

Maar de spirituele reis gaat verder dan dat, lijken de bovenstaande outdoor theologen te zeggen!

God is in alles wat er is in de natuur! Zie de schoonheid, zie de groei, zie de zorg, zie de samenhang, zie de bevrijding, zie de verwelking, zie de verscheidenheid, zie de uitbundigheid, zie de ontwikkeling, zie de transformatie, zie de worsteling, zie de verbinding, zie de ritmes…….leer van de natuur nog meer over God dan je zou kunnen bedenken!

Brian Mc Laren ging in de leer bij Darwin (!) op de Galapagos Eilanden en kwam rijker terug.

Hij schetst een AHA tijdens een diepzee- duik ….de ontmoeting met een schildpad!

De pracht van het beest met de kleuren en schilderingen, de omgeving van de diepe wateren met zijn lichtval en de vertraging van de zoekende bewegingen , maar vooral het spel van contact en verstilling, verdieping en verwondering…..’just a graceful animal and an honest, respectful encounter, priceless moments of beauty and grace’.

‘There is God again’

Niet alleen regenbogen doen je doordenken over het leven met God.

je zult toch op een wandeling een zeearend zien vissen!

Â