Zoek het echte leven 3

A World of Meaning

In maart ging Nederland intelligent in lockdown, nu zitten we daar weer in.

Ik weet nog dat ik op de eerste zondag eind maart een plant kocht voor bij het kruis in de kerk, we hadden tenslotte nog 1 zondag inloopkerk. Onbewust wilde ik iets van groei en bloei voelen!

Ondertussen heeft die plant in de hal in alle rust van de lente en de zomer staan stralen. Ondertussen zijn aan de graslelies weer nieuwe scheuten ontstaan en is zelfs aan de ‘rampeplant’ in de toilet een nieuw blad ontstaan.

Het leven gaat door, lijkt het te vertellen! En zo is het ook.

Je zou het maar  zo kunnen vergeten, hoeveel chaos kan een wereld hebben?! Angst voor ziekte, protesten, complotten, verkiezingen, geweld in grote en kleine vorm…het kan je zomaar in zijn greep houden.

Tegenover die chaos zet de Bijbel een ander Woord: Logos. Het staat voor de Stem van God .

Joh 1: 1-5

In het begin was het Woord, het Woord was bij God en het Woord was God.

Het was in het begin bij God. Alles is erdoor ontstaan en zonder dit is niets ontstaan van wat bestaat.

In het Woord was leven en het leven was het licht voor de mensen. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet in haar macht gekregen

Een Stem , die spreekt, die leven geeft, die licht schept, die ritme en rust wil brengen. Die Stem zegt; Ik ben er wel, ik help je wel, ik kom naar je toe.

Ook al hoor zie ik die God niet altijd, het is voor mij wel een logisch iets: groei en bloei gaat door!

Ik stop deze week een bloembol in de donkere grond en het wordt een prachtige bloem in de lente, een mooi beeld van Gods verborgen Aanwezigheid!

God is always on the move!

Hoorde ik ergens vandaag.

Psalm 145:1-16,Proverbs 8:1-36, John 1:1-17

Deze weken volgen we thematiek van de weeklezingen van Seeking Aliveness, deel 1 Alive in the Story of Creation .  Op zoek naar het leven met God in alles!