zoek het echte leven 5

Een verademing vond ik het toen ik een verkiezingstoespraak hoorde van Joe Biden dit weekend. Wat hoop ik dat deze man de rust in een verdeeld land kan terugbrengen.

Wat zag ik mensen snakken naar fatsoen en vriendelijkheid. verzoening en gerechtigheid!

Er is in vele harten weer een beetje hoop gekomen, daar waar het de mensen boven het hoofd groeide met verdeeldheid en vijandelijkheid.

‘God keert zich tegen de hoogmoedigen , maar aan de nederigen schenkt hij zijn genade’, staat in Jacobus, een van de lezingen van deze week.

Als we de Bijbel vanaf het begin lezen dan zie je hoe God in alle verhalen toewerkt naar zijn visie voor de wereld, uiteindelijk zichtbaar in Jezus. Alles wijst in de richting van gerechtigheid en liefde. Alles weerspiegelt zijn eigen karakter.

Neem nou dat verhaal van Noach, misschien is het meer nog een actueel verhaal van trouw en redding dan een ‘antieke’ verhaal van een boot met dieren…..het vertelt over God dat hij een regenboog aan de wolken zet om zichzelf te herinneren dat hij ten allen tijde gaat voor de relatie met  mens en dier.

Die regenboog zag ik afgelopen week op vakantie weer een paar keer, juist als de dreiging van regen in de lucht hangt breekt er soms een lichtstraal door.

En dan te bedenken dat wereldwijd er altijd wel een regenboog te zien is voor juist die God die alles overziet.

Waar het voor de mens te groot wordt om te begrijpen, te handlen, te dealen, in eigen hand te houden, daar is God!

Niet vergeten zo in coronatijd!

Genesis 4:1-17; 6:5-8; 7:1-5; 8:1; 9:7-17, Psalm 51, James 4:1-8

Deze weken volgen we thematiek van de weeklezingen van Seeking Aliveness, deel 1 Alive in the Story of Creation .  Op zoek naar het leven met God in alles!