zoek het echte leven 6

Plotting Goodnes

De komende weken volgen we thematiek van de weeklezingen van Seeking Aliveness, deel 1 Alive in the Story of Creation .  Op zoek naar het leven met God in alles!

Wat een prachtige titel heeft het zesde hoofdstukje van het boek! Maar hoe geweldig is de boodschap! Het verhaal gaat over Abraham en Sara, geroepen met een belofte, vertrokken met een doel, levend met een zegen:

ik zal je tot een groot volk maken

ik zal je zegenen, ik zal je aanzien geven,

een bron van zegen zul je zijn.

Dat was wat God tegen Abraham zei . En Hij maakte hem tot een groot volk, niet gelijk maar wel uiteindelijk. En dat is nou precies het geweldig nieuws dat met Jezus de wereld opnieuw inkwam….iedereen kan tot een zegen zijn.

Paulus is er helemaal van onder de indruk en schrijft in zijn brieven daar enthousiast over.

Brian McLaren geeft ons een mooie opdracht mee, als je in de spiegel kijkt en tegen jezelf zegt: ik ben gezegend juist voor het welzijn van anderen en niet voor mezelf.

Afgelopen zondag hadden we het er ook al over, Jezus die er stevig bij ons in een van zijn laatste preken in Mattheus 25 op  aandringt, plotting the goodness. Altijd al, maar helemaal nu, is het belangrijk dat je jouw talent van liefde delen vind en uitleeft. Goed zijn voor een ander!

Het hoort er helemaal bij als je bij Jezus hoort.  Sterker nog , het hoort helemaal bij jou als je bij Jezus hoort.

Genesis 12 ; 1-9, Galaten 3:6-9, Marcus 11: 15-19