zoek het echte leven 7

'Dichtbij het licht: Promised land, promised time' door Rik

Wij leven in het beloofde land Nederland. Zelf had ik dat nog niet direct zo gezien, er zijn veel dingen die beter kunnen in dit land. Maar lees een paar verhalen van mensen die op de vlucht zijn en als snel blijkt dat wij inderdaad in het beloofde land leven.

Vluchtelingen die naar hier onderweg zijn verwachten daar veel van, maar als ze er eenmaal zijn blijkt: dit beloofde land is vaak voor hen veel minder mooi. Is dit beloofde land dan alleen voor de ‘happy few’, voor hen die toch al genoeg hebben, zoals ik?

Zacharias zingt: “Dankzij de liefdevolle barmhartigheid van onze God zal het stralende licht uit de hemel over ons opgaan en verschijnen aan allen die leven in duisternis en verkeren in de schaduw van de dood, zodat we onze voeten kunnen zetten op de weg van de vrede.” (Lukas 1:78)

Het herinnert me eraan dat het licht dat komende is, zich allereerst richt op de mensen die op duistere en ellendige plekken moeten leven, die uitkijken naar de tijd dat hun hel over is.

Wat zal ik zelf dan verwachten? Misschien even niets voor mezelf, alles voor hen.

Daniel 7:9-28 Jesaja 40:9-11 Lukas 1:67-79

We volgen de weeklezingen van Seeking Aliveness: Alive in the adventure of Jesus.