advent!

Ook in de kerkdiensten op zondag wordt aandacht besteed aan kerst en het wachten op kerst, ADVENT

3 december eerste kaars

10 december tweede kaars

17 december derde en vierde kaars in kinderdienst

Speciaal aanbevolen:

Op zondag 17 december 2017 speelt het gelegenheidsgezelschap van de Kerk van de Nazarener de theatervoorstelling “Wachten op Kerst”. De voorstelling vormt samen met een nagesprek de keidienst. Het is geen romantisch kerstverhaal. Maar dat is het kerstverhaal wellicht sowieso niet. Na een mooie zomer kwamen Sjaak en Aukje bij elkaar en spraken over de kleine en grote dingen van het leven. Zo werd het thema (ver)wachten geboren. Is leven wachten op de dood? En als je in God gelooft, is leven dan wachten op God? Wat doe je dan terwijl je wacht? In de mozaïekvoorstelling “Wachten op Kerst” nemen de acteurs je mee langs allerlei vormen van wachten en verwachten. Is er hoop of is het hopeloos? Wij bezorgen je graag een lach en een traan maar het liefst geven we je een nieuwe kijk op jouw leven. Wacht jij? Waarop?

Spel: Jelle, Mark, Alette, Jennelien, Nadine, Maureen. Teksten en regie: Sjaak en Aukje. Met grote dank aan de Emmauskerk en de Keistadkerk die dit proces hebben gefaciliteerd.

(Kijkwijzer vanaf 12 jaar, voor de kinderen is er een kinderdienst.)