Proef! geloof in het Soesterkwartier

Zondag 16 september

Kerkproeverij is een begrip aan het worden in Nederland, Back-to-the-church-day! Maar de pastores in het Soesterkwartier dachten daar anders over; "wij willen graag de mensen buiten de kerk ontmoeten"!

En zo gingen de gezamenlijke kerken op de stoep van de kerk lunchen met elkaar en met de buurt. Een kort en krachtig event, iedereen had iets lekker meegenomen en aan de leuke tafels ontmoetten we elkaar.

Natuurlijk was het leuk om even binnen te kijken, verschillenden deden dat aan de hand van de speurtocht. Natuurlijk klonk er muziek en was er een prachtig optreden. Natuurlijk was er aandacht voor de kinderen, een speelplein en een kindertheater.

De pannenkoeken en de ijsjes , maar ook het heerlijke zonnetje, verhoogden de feestvreugde.

Eerder op de dag stond in de Westerkerk deze tekst centraal: God is Goed, proef ervan, geniet ervan, je mag bij Hem schuilen! ( uit Psalm 34)

Eerder dat weekend was er een gebedsestafette, want we zijn Hem heel erg dankbaar voor onze wijk Soesterkwartier!