Jezus wil de kerk uit...

Vrijdagmiddag 11.00 uur; de zoveelste stadskerkhuisvesting vergadering in Kade, hartje stad, en ik heb zoooooooooooooveel hoop dat dit de laatste vergadering was en het nu gelukt is iets te vinden....ik koop alvast twee schattige kleine collecte mandjes! Het schetst mijn vertrouwen in de zaak , ook voor de zondagen na september, en het schetst mijn verwerking van het gebeuren, lekker practisch iets doen......het was me een weg hiernaartoe.

We hopen nu op dat kleine maatschappelijke gebouw met ruime zalen en vriendelijke uitstraling, daar midden in die oude stadswijk. Wij hopen op een mooie samenwerking met die organisatie die al aan het werk in die buurt, we kunnen zo aansluiten. Dat was de paradigm shift van afgelopen maanden: ga je niet druk maken om een groot gebouw, maar voeg in in de samenleving, golf mee op de beweging van de participatiemaatschappij, zie het nieuwe ondernemen en wees eindelijk eens mensen van de Weg!

Jaren had ik erover doorgedacht, de kerk heeft in de geschiedenis een afslag gemist! Ik hou van de organische simple church, ik verlang naar de urban expression...en wat een prachtige gesprekken met mensen die dat in onze stad echt durven met 'buurtkerken'! Bouwen aan hechte relaties en je leven delen met mensen uit de wijk, uitreiken naar de zwakke en vertellen over echte vrede van Jezus.

Afgelopen weekend zag ik in een van de veluwse dorpen weer zo'n 'draak 'staan, wie bedenkt het in 2015 om zulke grote kerktorens en muren neer te zetten! Klein is het nieuwe groot! Jezus riep ons als leerlingen met elkaar er op uit te trekken, niet te gaan hokken!

De afgelopen maanden heb ik mijn best gedaan een community te bouwen en er staan 50 enthousiastelingen klaar om samen iets op te bouwen , een gemeenschap van discipelen die er willen zijn voor elkaar en anderen. ( Nederland-zoekt kan trots op me zijn)

De afgelopen maanden heb ik elke dag fietsend rond gereden in de stad met die vraag 'Quo Vadis', waar gaat U Heer...ik wil u volgen. Twee paden van Leusden op weg naar die stad, een door het fietstunneltje langs die dooie hoek waar alle leven weggetrokken wordt uit de wijk vanwege de Kersenbaan en neerhalen van de flats straks in de Ganskuil en aan de andere kant van het park een langs een spookziekenhuis wat groengebied wordt en waar partijen de handen in elkaar slaan om iets te betekenen voor de stad.

'Jezus wil de kerk uit', de grappig quote van de EA/IDEAZ.....zette ik heel bewust op mijn moodbord voor de toekomst. Ik wil dat ook!