28 juni Beter Verbonden avond voor stellen

Een persoonlijk verhaal

Pas 2,5 jaar getrouwd en dán al een relatietraining? Ingesleten patronen veranderen? Dat klinkt alsof we grote problemen hebben. We horen echter enthousiaste verhalen en willen graag in onze (goede) relatie investeren, dus schrijven we ons toch maar in. Want natuurlijk hebben ook wij onze issues die we ongetwijfeld dit weekend samen zullen bespreken.

We blijken veruit de jongsten! Toch leren we een hoop. We ontdekken wat onze behoeften en verlangens zijn en hoe we elkaar vast kunnen blijven houden. Verhalen die gedeeld worden door de “lang getrouwde” stellen zijn voor ons een bemoediging.

Nu we een jaar later terugkijken zijn we erg blij met onze investering. Bij ons lopen conflicten nu minder hoog op, doordat we geleerd hebben hoe we ze kunnen tackelen. Zo hebben we bijvoorbeeld eerder in de gaten dat het helemaal niet om die lauwe soep of dat verkeerd gevallen grapje gaat, maar over pijnplekken die veel dieper zitten. We kennen onze kwetsbare kanten beter en weten wat de ander diep van binnen nodig heeft. “Een verwijt is een verlangen gewikkeld in prikkeldraad.”

Het gebeurt nog steeds wel eens dat we de plank misslaan en emoties hoog oplopen. Wanneer dat gebeurt weten we allebei dat het tijd is voor een “Hou-me-vast”-gesprek. Want het blijft natuurlijk investeren. Op naar nog heel veel getrouwde jaren!

T en J

Wil je hier meer over weten. Kom naar de avond voor stellen.
Datum: 28 juni 2017, 20.00 uur in de huiskamer van de Keistadkerk. Van harte
welkom. Opgeven (niet nodig, wel handig) bij de RCL: