familiedienst 7 april "de aarde, de mensen en God"

familiedienst over geloof en duurzaamheid

Op 7 april a.s. houdt de Keistadkerk in Amersfoort om 11.30 uur een dienst over geloof en duurzaamheid. Spreker is Marnix Niemeijer. Hij zal ingaan op de plek van duurzaamheid in het grote verhaal van God en mensen. Is zorgen voor de aarde onderdeel van het christelijk geloof? Hoe zit dat dan precies en hoeveel aandacht moeten we eraan besteden?

‘Ik geloof dat God in deze wereld op allerlei manier bezig is met zijn herstellend werk', zei Marnix Niemeijer in het Nederlands Dagblad. 'Mijn geloof is op de wereld gericht, omdat het de wereld is die Hij liefheeft. Er is niets geestelijker dan het aardse, zeg ik weleens een beetje prikkelend. God roept mij op en nodigt mij uit om medearbeider te zijn en zijn liefde door te geven.’

Marnix Niemeijer heeft in het onderwijs gewerkt en was bestuurder van ontwikkelingsorganisatie Tear, directeur van de vereniging Philadelphia en regiodirecteur Azië bij noodhulporganisatie ZOA. Op dit moment is hij voorzitter van het Landelijk Verband van Gereformeerde Schoolverenigingen (LVGS) en kwartiermaker bij onderwijsvereniging Verus. Ook schreef hij de dichtbundel ‘Opname van opzij’ over de tijd dat zijn oudste dochter was opgenomen vanwege psychoses.

De dienst is geschikt voor alle leeftijden.