leesrooster? Tell the story!

FF eerlijk: Het leesrooster! Dat werkt bij mij niet!

Als ik al tijd heb en ga zitten voor mijn dagelijkse Bijbelstuf, ga ik toch zeker niet eerst in de stadsbrief lezen wat de tekst van vandaag is. Ik ben eigenlijk wel toe aan iets anders.erlijk: Bijbellezen is een ingewikkelde! Als voorganger zit ik te vaak 'professioneel' in dat boek om een tekst zomaar tot je door te laten dringen in je eigen stilte-tijd. Bij elke tekst apart vliegen de vragen over tafel.

FF eerlijk; ik zou zo graag elke dag bezig willen zijn met het Levende Woord, er over willen sparren met elkaar, erdoor willen groeien in karakter, dichter naar God toe!

Ik was al jaren op zoek naar een vorm daarvoor. Heb legio dagboeken en bible journaling gezien, kan moeilijk een goeie podcast vinden en elk rooster op papier negeer ik.

Tot ik afgelopen najaar in een meeting zat van het District..........de DRCL Nederland kwam met een primatuur plan: de app van Tell the Story, Nazarene wereldwijd! Gewoon gevonden in de appstore, geloof ik. Hapert soms, maar dat neem ik zomaar geduldig voor lief!

Die Tell the Story volg ik nu; dagelijks een tekst op mijn telefoon  met een persoonlijke vraag!

Iets om over door te kauwen, iets waarvan ik weet dat wereldwijd Nazarene-mensen met hetzelfde bezig zijn, iets met discipline, iets met Wesleyaans denken,  iets wat lijkt op een kloostertraditie: regelmatig de gong om stil te staan en je te richten op God, daarin de verbondenheid met anderen voelen.

Nu nog een goeie telefoon!