blog Heilige Grond

Heilige grond

“Wat wens je deze plek toe’, een leuke vraag tijdens een natuurmeditatie bij Elisabeth Groen Popup Parkhuis.

Rechts voor mij, een spookziekenhuis. Trieste aanblik en slopend overeind gehouden door slepende processen. Beton in een gebied dat groen wil zijn. Stalen hekken met bewaking die massa’s kost van de gemeenschap Amersfoort.

Recht voor mij, de kweekplek voor vlinders! Een hoop zand, een bende onkruid. Hier hebben de insecten eindelijk alle kans hun weg te vinden, hier zal iets aan de natuur worden teruggeven.

Links voor mij, het oude kinderdagverblijf, gepimpt met vlaggen en doeken. Leuke mensen die in gesprek zijn met elkaar. Optimisme en vrolijkheid straalt er van af, ondanks de slakkegang van het proces.

Er is hoop voor de wereld als mensen samen de handen in elkaar slaan en op weg gaan.

Stilte zoeken in meditatie, bijzondere beestje zoeken met een schepnet, dromen van een openluchtkerk, muziek maken en zingen, spelende kinderen en dansende ouderen……………geen utopia,  maar met een beetje drive en samenwerking zomaar werkelijkheid !

Dan is er sprake van Heilige Grond.

Wat wens ik alle plekken in de stad toe.

Gerrie