zoek het echte leven 2

Uit Psalm 8

Ik kijk naar de hemel die u hebt gemaakt.

Ik kijk naar de maan en de sterren die u daar een plaats hebt gegeven.

En ik denk: Een mens is niet belangrijk, en toch denkt u aan hem.

Een mens is maar klein, en toch vergeet u hem niet.

U hebt de mensen veel macht gegeven, ze zijn bijna zo machtig als goden!

Ze mogen heersen over alles op aarde

Je hebt een keuze! Hoe fijn is dat! Zelfs in coronatijd kunnen we vaak nog kiezen voor het goede of het minder goede….zo zwart/wit is de keuze niet altijd.

Het zit ingebakken in de mens. Een wonderlijk verschil tussen de dieren en de mensen, God gaf ons de vrijheid van het kiezen, tevens de verantwoordelijkheid om te gehoorzamen. God heeft ons wonderlijk goed gemaakt!

Hij gaf ons de opdracht voor de aarde te zorgen.

Gelukkig is daar steeds meer oog weer voor, hoe we bewaarders van de natuur zijn, de aarde…soms heel letterlijk!

Neem nou die boeren die biologisch bezig zijn! Ze putten de grond niet uit, ze hebben oog voor biodiversiteit, bij hen zijn mollen, slakken en bijen welkom op het erf. Ze zoeken wegen om de aarde te versterken en eerlijk te bewerken.

Wat een verantwoordelijkheid hebben we gekregen! Een oude vertaling van Psalm 8  in de Bijbel zegt; U hebt hen bijna goddelijk gemaakt!

Jezus als Jood leert een enkel keer zelfs tegen de Wet te kiezen, bijvoorbeeld als hij een zieke geneest. Hoe tof dat we beelddrager van Jezus mogen zijn.

Welke keuzes maken jij en ik ?  Heavy stuf…..zeker in coronatijd.

Genesis 2:4 – 25, Psalm 8 , Mark 3:1-6

De komende weken volgen we thematiek van de weeklezingen van Seeking Aliveness, deel 1 Alive in the Story of Creation .  Op zoek naar het leven met God in alles!